Satu Klik Satu Dollar

Posted by on Oct 4, 2010 in Blogging | 8 comments

Bunyi macam best jer satu klik dapat satu dollar. Aku bukan lah nak cerita pasal program baru buat duit tapi cerita berkenaan akaun google adsense aku. Aku sebenarnya agak terkejut sebab dapat satu klik yang bernilai $1.

Satu Klik Satu Dollar

Read More

Aku adalah Blogger yang Tersepit

Posted by on Aug 2, 2010 in Blogging, Reality | 28 comments

Sebelum ni aku ada blog (personal blog) tapi tak berjaya macam sekarang ni. Semua entri yang aku tulis bukan datangnya dari hati tapi lebih kepada nafsu (mahukan duit kononnya). Aku kecewa sebab apa yang diimpikan tidak juga aku dapat, lama-kelamaan blog itu terus hanyut dan terus tenggelam. Cerita ni berlaku pada awal pembabitanku dalam dunia blogging pada tahun 2006.

Read More

Sibuk atau Hilang Fokus?

Posted by on Jun 30, 2010 in Blogging, Reality | 11 comments

Itulah persoalan yang bermain di fikiran aku sekarang ni. Kalau korang perasan aku sudah jarang update blog aku ni dan situasi ini bukan hanya berlaku pada personal blog tetapi dijangkitkan juga kepada blog-blog niche aku yang lain. Adakah aku terlalu sibuk atau Aku sudah hilang fokus dalam berblogging? Mari kita lihat siapa yang kena…

Read More

PR Update dan Perkembangan Terkini MizhaClan

Posted by on Apr 9, 2010 in Berita, Blogging | 19 comments

Aku pun rasa semua dah tahu yang Google baru je update pagerank untuk suku pertama tahun ni. Apa yang aku boleh simpul kan PR untuk rangkaian blog aku ni ada yang naik dan ada yang maintain sahaja. Paling best blog ni la dah dapat PR2 dan ada beberapa blog aku yang lain naik dari PR1 ke PR3 dan dari PR0 ke PR1, selebihnya maintain PR1. Bagi seorang blogger PR update adalah masa yang ditunggu-tunggukan, masa ni la pelbagai ragam dapat kita lihat. Ada yang gembira and tersenyum dan ada juga yang muram kecewa. Google punya penangan memang dasyat. So PR korang macamana? Ada baik?

Read More