Beli Komik di ComicsDirectory

Posted by on Jul 16, 2012 in Klik-klik, Review | 5 comments

Update 09/10/2014: Ok ComicsDirectory dah ada senarai komik yang banyak. gembira : )
Update 17/12/2012: Nampaknya banyak komik dah tak ada di ComicsDirectory. sedih :'(

Adakah korang peminat mangga (Komik)? Macam aku, aku suka baca mangga Detective Conan. Yup, memang aku minat sangat dengan Detective Conan tak kira lah Anime or Mangga.

Dulu aku selalu beli mangga ni di kedai-kedai buku mamak or Kedai Buku Popular sebab dekat kedai buku ni jer yang aku senang untuk dapatkan mangga Detective Conan ni cuma ada masalah sikit, biasalah masalah transpot and episode yang kita nak beli tu tak ada. Dah la nak pergi beli satu hal, lepas tu dah sampai buku yang dicari pulak tak ada or sold out. Damm! Yang terbaru ni, aku pergi kedai tu dah tak jual dah mangga. Hilang sudah sumber aku.

Selang beberapa hari, aku try search online manalah tahu ada jual mangga secara online kat Malaysia ni kan. Jadi jalan punya jalan aku jumpa dengan ComicsDirectory. Apa itu ComicsDirectory? meh sini aku perkenalkan.

ComicsDirectory

Read More

Dietkan Gambar Anda dengan JPEGmini

Posted by on Jul 3, 2012 in Klik-klik | 0 comments

Ini adalah salah satu tools untuk korang dietkan atau kecilkan saiz gambar korang. Sesetengah web mungkin tidak membenarkan korang untuk upload gambar yang bersaiz besar jadi untuk mengatasi masalah ni mungkin korang akan gunakan photo editor seperti Photoshop atau lain-lain lagi. Dengan cara ini kita akan dapat kurangkan saiz tetapi kualiti sesuatu gambar itu tidak semestinya baik. Untuk itu aku perkenalkan kat korang JPEGmini, tools untuk mengurangkan saiz gambar sehingga 5 kali lebih kecil dari saiz sebenar tanpa mengganggu kualiti gambar tersebut.

Laman Utama JPEGmini

Cara-Cara Untuk Menggunakan JPEGmini

Read More

Dell Studio XPS 16 – My New Studioz

Posted by on Mar 14, 2010 in Klik-klik, Reality, Review | 10 comments

Korang dah baca cerita aku masa nak beli lappy baru ni? Jadi ni adalah sambungan dari post yang lepas. Kali ni aku nak review pasal lappy baru aku, mana tahu lepas ni korang pulak nak beli kan hehe.

Dell Studio XPS ni disasarkan kepada golongan yang mementingkan elemen multimedia dalam kerja seharian mereka sebab Studio XPS ni akan memberikan korang spec multimedia yang cukup tinggi. Aku rasa kalau nak buat multimedia works yang memerlukan graphic yang tinggi, model ni tak akan memberikan korang banyak masalah.

Read More